از قدرت‌های درونی‌تان درست استفاده کنید.

چهار قدرت درونی را بشناسید. از قدرتهای درونی درست استفاده نمایید.

به نظر من همه تجربه صحبت کردن با خودمان را داریم. تمام افکار و احساساتی که در درونمان شکل می‌گیرند، نوعی صحبت با خودمان است. این افکار و احساسات درونی هم مثبت هستند و هم منفی. اما در بیشتر ما انسان‌ها افکار منفی‌‌مان از مثبت‌‌هاپیشی گرفته‌است. به‌گونه‌‌ای که دیگر نشانی از مثبت‌اندیشی نیست.

دائم با خودمان درباره مشکلاتمان صحبت می‌کنیم. فرقی نمی‌کند مشکلاتمان چه باشند؛ مشکلات مالی یا خانوادگی یا هر مشکل دیگر. آن‌ها را به دفعات برای خودمان تکرار می‌کنیم. به عبارت دیگر بر روی مشکلات، کمبودها و نداشته‌هایمان تمرکز می‌کنیم تا بر روی داشته‌هایمان.

ما در درونمان با افکار و احساساتمان رسیدن به موقعیت‌های عالی و درجات والا را غیرممکن می‌دانیم و به همین دلیل است که روزبه‌روز درجا می‌زنیم. و خودمان را با جملاتی همچون «به آنچه داریم قانع هستیم» راضی نشان می‌دهیم و اینچنین تظاهر به خوب بودن شرایط‌مان می‌‌کنیم. این افکار حتی در قالب کلمات به زبان نیز می‌آیند. در هنگام هم‌نشینی با دوستان و آشنایان از گرفتاری‌هایمان صحبت و از شرایطمان گله می‌کنیم. پرسیدن سؤال «چرا این اتفاق افتاد؟» دیگران، جرقه‌ای می‌شود بر انبار باروت درون مان. پاسخمان را با «هرچی سنگه پیش پای آدم لنگه» آغاز می‌کنیم و خودمان را فرد لنگی می‌دانیم که خودش مسیر پر از سنگ را انتخاب می‌نماید.

این تکرار مشکلات و گرفتاری‌ها و گله‌گزاری‌های بیش از اندازه، نه تنها سبب حل مشکلات و بهبودیافتن شرایط نمی‌شود بلکه اوضاع را از آن چیزی که هست خراب‌تر می‌کند. زمانی‌که تمرکز ما بر روی مشکلات باشد چطور می‌توانیم به دنبال راه‌حلی برای رفع آن‌ها باشیم. بیشتر ما انسان‌ها با افکار منفی به خودمان ظلم می‌کنیم زیرا قدرت کلمات، افکار و احساساتمان را نادیده می‌گیریم. افکار منفی باعث می‌شوند حال‌ و روزمان به هم بریزد، سرگردان شویم و از مشکلات کوچک، مشکلات بزرگ بسازیم؛ مشکلاتی که گاهی وجود خارجی ندارند.

 

چهار قدرت‌ درونی را بشناسید

رابین شارما در کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها از افکار، احساسات، کلمات و اعمال ما به عنوان چهار قدرت درونی ما  صحبت می‌کند. چهار قدرت درونی که اگر به درستی از آن‌ها استفاده شود می‎توانند ما را به آنچه لیاقتش را داریم برسانند. شما با شکل دهی این عادت و استفاده از جملات انگیزه‌بخش، به کارگیری افکار مثبت خودتان را برای رسیدن به مدارج بالاتر آماده خواهید کرد. بنابراین بیایید استفاده از قدرت‎‌های درونی را به یک عادت تبدیل کنیم.

 

مسیرهای دسترسی به عادت

برای رسیدن به عادت استفاده درست از قدرت‌های درونی می‌توانید از مسیرهای زیر استفاده کنید:

 از جادوی کلمات غافل نشوید.

 

 

تکرار دائم مشکلات و گرفتاری‌ها یک اشتباه بزرگ است. شما با این کار تنها به خودتان ظلم خواهید کرد.

از چسباندن برچسب «افتضاح» بر روی شرایط بپرهیزید.

واژه «غیرممکن» را از لیست کلمات مورد استفاده‌تان حذف کنید.

در پایان به خودتان لبخند بزنید. حتی می‌توانید کف دو دستتان را بر هم بزنید و اینچنین به خودتان پاداش بدهید.

به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *