اگر می‌خواهیدمسیر زندگی‌تان را خودتان مشخص کنید باید شجاعت داشته‌باشید

اگر می‌خواهیدمسیر زندگی‌تان را خودتان مشخص کنید باید شجاعت داشته‌باشید.

آیا تا به‌حال برایتان پیش آمده‌است که از کسی یا چیزی بترسید؟ آیا برای مقابله با ترس‌هایتان چاره‌ای یافته‌اید؟ آیا می‌دانید که شجاعت یکی از مواردی است که به ما در مسیر تغییر می‌تواند کمک کند؟ اگر می‌خواهیدمسیر زندگی‌تان را خودتان مشخص کنید باید شجاعت داشته‌باشید. در این مقاله می‌خواهم در مورد شجاعت صحبت کنم.

با شجاعت مسیر زندگی‌مان را مشخص کنیم.

بگذارید با سخنی از ادموند اسپنسر موضوع را شروع کنم. ادموند اسپنسر می‌‌گوید:

شجاع باش، شجاع باش و همه‌جا شجاع باش

اطرافیان ما همیشه آدم‌های خوبی نیستند بلکه افرادی هم در کنار ما ودر نزدیکی‌مان زندگی می‌کنند که دوست دارند به ما زور بگویند و ما را تحقیر کنند. ما باید بتوانیم از حق خودمان در مقابل این افراد دفاع کنیم. وقتی نشان دهیم که می‌ترسیم، آن‌ها با قدرت بیشتری ما را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و فشارهایشان را روزبه‌روز بر روی ما افزایش می‌دهند.

ترس ما باعث می‌شود که نتوانیم رشد کنیم. ما با ترس همواره زیر سلطه این افراد زورگو و مستبد قرار خواهیم گرفت. اگر می‌خواهیم به هدفمان برسیم  باید از خودمان شجاعت نشان دهیم. با شجاعت است که می‌توانیم مسیر زندگیمان را خودمان بسازیم.

۷ راهکار برای دست‌یابی به شجاعت

قبل از اینکه به سراغ راهکارهای شجاعت برویم باید تصمیم خودمان را بگیریم. تصمیم بگیریم که می‌خواهیم شجاع باشیم. باید بپذیریم در راه رسیدن به هدفمان قرار است شکست بخوریم اما نباید اجازه دهیم که شکست مانع از رسیدن ما به شجاعت شود.

اهداف جسورانه برای خودمان تعیین کنیم.

در گام اول باید هدفی را برای خودمان انتخاب کنیم. در انتخاب هدف باید بلندپرواز باشیم به همین دلیل اهدافی را برگزینید که جسورانه باشند و شما را به فردی شجاع تبدیل سازند.

به آرامی شروع کنید.

کارمان را با تمرین‌های کوچک شروع کنیم درست مثل ورزشکاری که قبل از شروع تمرین‌هایش شروع به گرم کردن بدنش می‌کند.

در حال یادگیری باشید.

با افزایش میزان اطلاعات می‌توانیم بر ترس‌هایمان غلبه کنیم. پس تا جایی که امکان دارد باید به دنبال یادگیری باشیم

به توانایی‌هایتان اعتماد داشته باشید.

یکی دیگر از مواردی که به ما کمک می‌کند تا بتوانیم به یک فرد شجاع تبدیل شویم این است که خودمان را باور داشته‌باشیم. این را بدانیم که ما می‌توانیم از پس تمامی مشکلات و موانع برآییم.

بخشیدن را بیاموزید.

افراد شجاع می‌توانند دیگران را ببخشند. درون افراد شجاع جایی برای کینه و نفرت وجود ندارد.

عذرخواهی کنید

یکی از مواردی که باید بیاموزیم این است که یادبگیریم در مواقعی که مقصر هستیم، عذرخواهی کنیم. افراد شجاع مسئولیت کارشان را برعهده می‌گیرند و به خاطر قصورشان عذرخواهی می‌کنند و هرآنچه را که بتوانند جبران می‌نمایند.

درخواست کنید

آدم‌هایی که در اطراف ما زندگی می‌کنند به طور حتم بلد نیستند که ذهن ما را بخوانند. به همین دلیل باید یاد بگیریم که از دیگران چیزهایی را که می‌خواهیم به درستی درخواست کنیم.

و در پایان

شجاعت در درون تمام ما آدم‌ها وجود دارد فقط باید درونمان را به خوبی جستجو کنیم تا آن را بیابیم.

به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *