با تمرکز بر روی ساخت عادت‌های جدید، عادت‌‌های قدیمی را ریشه کن کنید.

روز نوزدهم- چالش 200 روز با 200 نقل قول

راز تغییر این هست که تمرکزتان را روی ساخت عادت جدید بگذارید؛ نه اینکه انرژیتان را صرف جنگیدن با عادت قدیمی‌تان کنید.

سقراط

یکسری از عادت‌ها در وجود همه ما قرار دارد که کنارگذاشتن و اصلاحشان برای ما خیلی دشوار است. ما می‌دانیم که کار کردن با تلفن همراه قبل و بعد از خواب بر روی زندگی ما تأثیرات مخربی می‌گذارد با این وجود هنوز هم در رختخواب مدت زمان طولانی را در گوشی سپری می‌کنیم. صبح‌ها به محض بیدار شدن از خواب به سراغ گوشی و شبکه‌های اجتماعی‌مان می‌رویم. عادت کار با گوشی و فضای مجازی فقط در هنگام خواب نیست که آزارمان می‌دهد بلکه در هنگام انجام کار نیز خود را نشان می‌دهد. زمانی‌که مشغول به کار هستیم با شنیدن صدای نوتیفیکیشن گوشی‌مان سریع به سراغش می‌رویم تا پیام دریافتی را مشاهده کنیم و جواب بدهیم.

آیا برای رهایی از اینگونه عادت‌ها کاری انجام داده‌ایم؟ آیا نباید این عادت‌ها را اصلاح کرد؟ اصلاح و ترک این عادت‌ها سخت است یا آسان؟ به چه میزان از انرژی نیاز دارد؟

رهایی از شر عادت‌های بد قدیمی

تصور ما این است که اصلاح یا ترک یک عادت بسیار ساده‌تر از ایجاد یک عادت است. اما در عمل مشاهده می‌کنیم که ترک کردن و رها شدن از یک عادت قدیمی یک کار سخت است. ما برای رهای از آن‌ها بسیار تلاش می‌کنیم اما هنوز نتوانسته‌ایم از شرشان خلاص شویم.

سقرط راه رهایی از شر عادت‌های قدیمی را  تمرکز بر روی ساخت عادت‌های جدید می‌داند. ما با تمرکزکردن بر روی ساخت عادت‌های جدید و خوب و جایگزین کردن آن‌ها با عادت‌های قدیمی می‌توانیم از دست عادت‌های قدیمی خودمان را نجات دهیم.

چگونه تمرکز بر روی عادت‌های جدید به ما کمک خواهد کرد؟

زمانی‌ که تمرکزمان را روی عادت‌های جدید می‌گذاریم مهارتمان در تغییر بالا می‌رود. همچنین ما عادت‌های زیادی را به وجود می‌آوریم که باعث بهبود قوایمان می‌شود. این عادت‌های جدید می‌تواند در حوزه‌های مختلف به جز حوزه عادتی که می‌خواهید ترک کنید، باشد.

ساخت عادت‌های جدید به ما کمک می‌کند که به آنچه که می‌خواهیم برسیم نزدیک‌تر شویم. ما با این تغییرات جدید احساس موفقیت می‌کنیم که خود باعث می‌شود که عادت‌های قدیمی را رها کنیم.

سخن آخر

ما برای ترک عادت‌های بد و قدیمی‎مان باید تمرکز و انرژیمان را بر روی ساخت عادت‌های جدید بگذاریم. با ساخت‌ عادت‌های جدید ما به شخصیت ایده‌آلمان نزدیک می‌شویم و همین تغییر هویت باعث می‌شود که کم‌کم عادت‌های قدیمی‌مان را ترک کنیم.

راز تغییر این هست که تمرکزتان را روی ساخت عادت جدید بگذارید؛ نه اینکه انرژیتان را صرف جنگیدن با عادت قدیمی‌تان کنید. سقراط
به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *