عادتی ضروری که هر فرد باید آن را داشته‌باشد.

دختری که در معرض آفتاب از ضدافتاب استفاده می‌کند

اگر مراقب سلامت خود نباشید، مشکل است که بتوانید از عواطف خود بهره‌مند شوید.

آنتونی رابینز

آخرین باری که کرم ضدآفتاب خریده‌اید چه زمانی بوده‌است؟ آیا برای استفاده از ضدآفتاب به دنبال فرصت هستید یا نه به صورت خودکار قبل از خروج از خانه آن را به کار می‌برید؟ آیا شما جز آن دسته از افرادی هستید که تنها در بیرون از خانه از ضدآفتاب بر روی پوستشان می‌زنند؟ یا در خانه هم از آن استفاده می‌کنید؟ با فواید کرم ضدآفتاب آشنا هستید؟ آیا می‌دانید چگونه می‌توان استفاده از کرم ضدآفتاب را به یک عادت روزانه تبدیل کرد؟ اینها سوالاتی است که در این مطلب می‌خواهم پاسخ‌هایشان را با شما به اشتراک بگذارم پس تا انتهای مطلب با من همراه باشید.

عادتی که عادت نیست

یکی از چیزهایی که بیشتر ما از آن غفلت می‌کنیم استفاده از کرم ضدآفتاب است. به عبارت دیگر هنوز هم برای استفاده از آن بر سر دوراهی تصمیم‌گیری قرار می‌گیریم. هر زمان که فرصت داشته‌باشیم قبل از خروج از خانه ضدآفتاب را مورد استفاده قرار می‌دهیم و هر زمان که عجله داریم از آن استفاده نمی‌کنیم. در واقع با علم به اینکه کرم ضدآفتاب برای حفظ سلامت پوستمان مفید است به بهانه‌هایی همچون نبود وقت، تعریق بیش‌از حد در زمان استفاده از آن، ابری بودن هوا و موارد دیگر از استفاده از آن سرباز می‌زنیم.

فواید استفاده از کرم ضدآفتاب

قبل از شروع بحث ساخت عادت استفاده از کرم ضدآفتاب بهتر است یکبار دیگر از فواید استفاده از آن صحبت نماییم. فواید به کارگیری کرم ضدآفتاب عبارتنداز:

  • محافظت از پوست در مقابل اشعه فرابنفش
  • جلوگیری از پیری زودرس
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست
  • کاهش لکه‌های پوستی
  • محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی
  • افزایش دهنده سلامت پوست
  • جلوگیری از تیره شدن پوست

زمان‌هایی که باید از ضدآفتاب استفاده کنیم را بشناسیم

اکثریت زمانی از ضدآفتاب استفاده می‌کنیم که قرار است در معرض نور آفتاب قرار بگیریم. آیا زمان‌ها و مکان‌های دیگری هم هستند که لازم به استفاده از ضدآفتاب باشیم؟

یکی از زمان‌هایی که به ضدآفتاب نیاز داریم در طول زمستان و پاییز است زیرا در این فصول ضخامت لایه اوزن کاهش می‌یابد و نمی‌تواند مقاومت لازم در برابر اشعه مضر خورشی داشته‌باشد. به عبارت دیگر باید در تمامی فصول سال از ضدآفتاب استفاده نماییم.

زمانی که هوا ابری است یکی دیگر از مواردیست که به ضدآفتاب نیاز پیدا خواهیم کرد زیرا ابرها مانعی در برابر اشعه مضر خورشید نیستند.

هنگام حضور در ارتفاعات نیز جز یکی از مواردی است که استفاده از ضدآفتاب جهت حفاظت از پوست ضرورت دارد زیرا برف موجود در ارتفاعات سبب انعکاس اشعه مضر خورشید می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که باید از ضدآفتاب استفاده کنیم مواقعی است که در خانه حضور داریم. بله درست خوانده‌اید. در خانه نیز باید از کرم ضدآفتاب استفاده نماییم زیرا نور خورشید از پنجره به درون خانه نفوذ می‌کنند، همچنین نورهای مضر دیگری نیز در محیط خانه وجود دارند که باید در مقابل آن‌ها از پوست دست و صورتمان حفاظت نماییم.

چند راهکار ساده برای استفاده روزانه از ضدآفتاب

  • برای شروع باید یک ضد آفتاب خوب خریداری کنیم.
  • بهتر است کرم ضدآفتاب خود را در جایی قرار دهیم تا بیشترین میزان دسترسی را به آن داشته‌باشیم. می‌توانیم آن را بر روی میز آرایشمان قرار دهیم تا پس از شانه کردن موهایمان از آن استفاده کنیم. همچنین می‌توانیم آن را در کنار روشویی قرار دهیم تا پس از شستن دست و صورت از آن استفاده کنیم.
  • قرار دادن یک بطری یا ظرف حاوی کرم داخل ماشین، کیف دستی یا کشوی میزمان در محل کار.
  • ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زودتر از خرج از خانه کرم بزنیم. این کار هم باعث جذب بهتر می‌شود هم ما وقت کافی برای به کارگیری کرم ضدآفتاب را خواهیم داشت.
  • اگر در بیرون از خانه هستیم با استفاده از زمان‌سنج به خودمان هر دو الی سه ساعت یادآوری کنیم که ضدآفتابمان را تجدید کنیم.
  • پس از استفاده از ضدآفتاب شادی کنیم.

 

سخن آخر

همان‌طور که آنتونی رابینز می‌گوید ما باید مراقب سلامتی خودمان باشیم. یکی از عادت‌هایی که به ما در حفظ سلامت کمک کننده می‌باشد عادت به استفاده درست از کرم ضدآفتاب است. عادتی که بیشتر ما از آن غافل هستیم.

امیدوارم که این مطلب بتواند به شما در ساخت عادت استفاده از ضدآفتاب کمک کند. منتظر دیدگاه‌های خوب شما دوستان عزیز هستم.

به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *