در هر زمانی می‌توانیم دست به تغییر بزنیم.

روز بیست و چهارم از چالش 200 روز با 200 نقل قول

اگر از وضعیت چیزها راضی نیستی، آنها را تغییر بده. تو یک درخت نیستی! جیم ران

جیم ران

شاید برای همه ما پیش آمده‌است که از زندگی‌مان آنطور که باید که راضی نباشیم. گاهی احساس می‌کنیم که زندگی‌مان یکنواخت شده‌است. یا  اینکه در زندگی احساس کسالت می‌کنیم. از زمین و زمان شکای هستیم. در این لحظات باید چکاری انجام دهیم؟ آیا باید با همین شرایط به کار خودمان ادامه دهیم؟ یا باید شرایط را تغییر بدهیم؟

ما یک درخت نیستیم.

یک گیاه در گلدان تا زمانی که فضای مناسبی داشته‌باشد به خوبی رشد می‌کند. به محض اینکه جایش تنگ شود و ریشه‌اش نتواند به آسانی گسترده شود رشد گیاه نیز متوقف می‌شود. در این هنگام گیاه با دریافت آب، مواد مغذی لازم، نور مناسب شروع به زرد شدن می‌کند. زرد شدن و ریزش برگ‌ها تنها کاریست که گیاه در این شرایط می‌تواند انجام دهد. اگر باغبان یا فرد نگهدارنده گلدان شرایط موجود را تغییر ندهد و گلدان را تعویض ننماید گیاه نمی‌تواند کاری انجام دهد و این باعث آسیب‌های جدی به گیاه می‌شود و در نهایت رشد آن متوقف می‌شود.

در زندگی همه ما نیز شرایطی به وجو می‌آید که حوصله هیچ کاری را نداریم و به گونه‌ای زندگیمان وارد فاز کسالت و خستگی می‌شود. این حالت‌ها برایمان عذاب‌آور است. در این لحظات است که افکار و باورهای منفی به سراغمان می‌آید و به همین سبب اعمالی را انجام می‌دهیم که هیچ فایده‌ای برایمان نخواهد داشت. در این جاست که باید شروع به انجام کاری برای تغییر شرایط کنیم. ما درخت نیستیم که منتظر بمانیم که فرد دیگری فکری به حالمان کند. ماباید خودمان دست به تغییر بزنیم.

برای تغییر چه کارهایی باید انجام بدهیم؟

  • عادت‌هایمان را شناسایی کنیم.

در ابتدا باید با خودمان صادق باشیم و تمامی عادت‌ها و رفتارهایی را که داریم شناسایی کنیم چه رفتارهایی که خوب هستند و چه رفتارهایی که بدند. از تمامی آن‌ها باید یک لیست تهیه کنیم.

  • عادت‌های خوب بسازیم.

در مرحله بعد باید به فکر ساخت عادت‌های خوب جدید باشیم. با ساخت عادت‌های خوب بیشتر ما می‌توانیم عادت‌های بدمان را که در لیست وجود دارد ترک کنیم.

  • تکرار را فراموش نکنیم.

عادت‌های جدیدی را که ایجاد کرده‌ایم هر روز تکرار کنیم. تکرار کردن در ساخت عادت به ما کمک می‌کند.

  • برای تغییرات از اطرافیانمان کمک بگیریم.

اطرافیانمان بهتر از هرکسی می‌توانند با صادق باشند. آن‌ها می‌توانند ایراداتمان را به ما گوشزد کنند و در راه تغییر کمک‌کننده و مشوق خوبی برایمان باشند.

  • دست به عمل بزنیم.

از همین الان شروع به تغییر کنیم و پایمان را از محدوده امنمان بیرون بگذاریم.

سخن آخر

به قول جیم ران ما یک درخت نیستیم و می‌توانیم شرایط را تغییر بدهیم کافیست که دست به عمل بزنیم و عادت‌هایمان را شناسایی کنیم و تمرکزمان را بر روی ساخت عادت‎های جدید بگذاریم.

اگر از وضعیت چیزها راضی نیستی، آنها را تغییر بده. تو یک درخت نیستی! جیم ران
به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *