خودتان را به پیاده‌روی عادت دهید

خودتان را به پیاده روی عادت دهید.

پیاده‌روی بهترین ورزش ممکن است.خودت را به قدم زدن عادت بده.

توماس جفرسون

روزتان را چگونه شروع می‌کنید؟ ورزش کردن در برنامه روزانه شما چه جایگاهی دارد؟ عادت به ورزش کردن را در خودتان ایجاد کرده‌اید؟ ورزش نمی‌کنید زیرا از پس هزینه‌های باشگاه برنمی‌آیید؟ اگر به دنبال تناسب اندام هستید و می‌خواهید بدون نیاز به تجهیزات و هزینه‌های زیاد بدنتان را سالم نگه دارید خودتان را به پیاده‌روی عادت بدهید. در این مقاله می‌خواهم از عادت پیاده‌روی صحبت کنم. ورزشی ساده، ارزان، آسان که به ما کمک خواهد کرد که بدنی سالم و متناسب داشته‌باشیم.

فواید پیاده روی

اگر پیاده‌روی به صورت منظم و روزانه انجام شود فواید بسیاری را برای ما خواهد داشت که عبارتنداز:

  • کاهش وزن
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت
  • بهبود گردش خون
  • تنظیم فشار خون
  • استحکام استخوان
  • تقویت قلب
  • تقویت ماهیچه‌ها
  • افزایش ظرفیت ریه
  • کمک به جذب ویتامین دی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش استرس
  • افزایش خلاقیت
  • کاهش خستگی
  • کاهش روند پیری
  • یافتن یک حال خوب
پیاده‌روی بهترین ورزش ممکن است.خودت را به قدم زدن عادت بده. توماس جفرسون

۱۰ گام برای شکل‌دهی عادت پیاده‌روی

گام اول: تهیه کفش و لباس مناسب

گام اولی که برای پیاده‌روی باید برداریم خرید کفش و لباس مناسب است. معیار ما بری انتخاب سبکی و راحتی کفش است. لباس‌ها نیز باید مناسب با شرایط آب‌وهوایی باشند. علاوه‌براین باید آزاد باشند به‌گونه‌ای که در طول پیاده‌روی احساس راحتی داشته‌باشیم.

گام دوم: اختصاص زمان مناسب

زمانی را که ما برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنیم نباید با زمان انجام فعالیت‌های دیگرمان تداخل داشته‌باشد. علاوه‌براین باید به نحوی زمان را انتخاب کنیم که به راحتی بتوانیم روزانه آن را انجام دهیم.

گام سوم: از کم شروع کنید.

برای ایجاد عادت پیاده‌روی ابتدا به وضعیت خودمان نگاه کنیم. اگر فردی هستیم که از قبل هیچ تحرکی نداشته‌است نباید کار را از سرعت بالا و مسیرهای طولانی شروع کنیم. بلکه باید پیاده‌روی را از روزی ۱۰ دقیقه با سرعت آهسته شروع کنیم. با مرور زمان می‌توانیم مدت زمان را به ۶۰ دقیقه در روز افزایش دهیم. همچنین  می‌توانیم سرعت پیاده‌روی‌مان را نیز تا حد قابل قبولی بالا ببریم.

گام چهارم: از یک دوست بخواهیم در پیاده‌روی همراهی‌مان کند.

برای اینکه تعهدمان نسبت به اجرای عادتمان بالاتر برود می‌توانیم از دوست یا یکی از اعضای خانواده‌مان بخواهیم که او نیز به ما در ایجاد عادت به پیاده‌روی بپیوندد. حتی می‌توانیم به جای اینکه با دوستمان در خانه یا کافی‌شاپ قرار بگذاریم به پیاده‌روی برویم و در حال راه رفتن صحبت کنیم.

گام پنجم: به جای استفاده از ماشین، پیاده برویم.

اگر مدرسه یا مهدکودک فرزندمان در نزدیکی خانه قرار دارد بهتر است به جای اینکه با ماشین برویم، پیاده‌ برویم. با این کار به فرزندانمان نیز پیاده‌ رفتن و ورزش کردن را می‌آموزیم.

گام ششم: ماشن را کمی دورتر پارک کنیم.

لازم نیست درست در جایی که کار داریم ماشین را پارک کنیم. برای اینکه عادت پیاده‌رفتن را در خودمان به وجود آوریم تا جایی که امکان دارد ماشینمان را دورتر از محل کارمان پارک کنیم.

گام هفتم: از یک گام شمار استفاده کنید.

گام‌شمار با نشان دادن تعداد قدم‌ها می‌تواند ما را به برداشتن قدم‌های بیشتر تشویق کند. تشویق شدن و احساس شادی کردن یکی از موارد اساسی در شکل‌گیری هر عادتیست.

گام هشتم: مسیرهای مختلف را امتحان کنید.

پیاده‌روی در مسیرهای مختلف مانع از یکنواخت شدن این کار می‌شود.

گام نهم: گروه‌های پیاده‌روی را بیازمایید.

کار گروهی نیز انگیزه ما را برای ادامه یک کار بالا می‌برد.

گام دهم: برای خرید سوپرمارکت‌های نزدیک را انتخاب کنید.

اینکه به بهانه‌های مختلف به پیاده‌روی برویم باعث می‌شود که ما زودتر بتوانیم پیاده‌روی را به عادت تبدیل کنیم. زیرا آنچه باعث می‌شود کاری به عادت تبدیل شود تکرار کردن آن کار است.

 

سخن آخر

لازم است برای حفظ سلامتان، چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی ورزش کردن را به یکی از عادت‎‌های روزانه‌مان تبدیل کنیم. از میان ورزش‌هایی که وجود دارد پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین آن‌هاست که هر فردی در هر سنی و با هرگونه شرایطی می‌تواند آن را انجام دهد. به عبارت دیگر پیاده‌روی بهترین نوع ورزش است و بنا به سخن توماس جفرسون ما باید خودمان را به آن عادت دهیم.

به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *