اگر می‌خواهی تغییر کنی رو به جلو حرکت کن.

روز شانزدهم- چالش 200 روز با 200 نقل قول

شاید نتوانم جهت حرکت باد را تغییر دهم، اما می‌توانم بادبانم را طوری تنظیم کنم که مرا به مقصدم برساند.

جیمی دین

روزی خوشحالیم و روزی ناراحت. گاهی آرام هستیم و گاهی عصبانی. گاهی اوضاع اقتصادی‌مان روبه‌راه و گاهی اوضاعمان افتضاح. روی امیدواریم و روزی دیگر ناامیدیم. روزی سختی‌ها از در و دیوار می‌آیند. روزی سختی‌ها نمی‌آیند. شرایط مساعد است. شرایط مساعد نیست. در زندگی همه ما ناامیدی، گرفتاری، سختی و ناملایمات دیده می‌شود. به عبارت دیگر همیشه شرایطمان ایده‌آل نیست و نخواهد بود. با توجه به این شرایط ما باید چه کنیم؟ باید از اوضاع موجود شکایت کنیم؟ باید دست روی دست بگذاریم؟ و یا اینکه حرکت کنیم آن‌هم حرکتی رو به جلو؟

اگر شرایط مساعد نیست به مسیرت ادامه بده.

اینکه در چنین شرایطی یک جا بنشینیم و همه چیز را بر گردن شرایط بیندازیم و شکایت کنیم، بسیار راحت و ساده است. به همین علت بیشتر ما هیچ کاری نمی‌کنیم. به دنبال یادگیری موسیقی نمی‌رویم زیرا سن‌مان دیگر به درد یادگیری نمی‌خورد. در امتحان موفق نمی‌شویم زیرا مدرسه‌مان خوب نیست. فلان کار را انجام نمی‌دهیم چون شرایط برایمان محیا نیست.

اگر شرایط مساعد نیست به مسیرت ادامه بده

برای شروع کردن به تغییر باید دست از سرزنش کردن برداریم

حالا که شرایط زندگی این‌گونه است باید زودتر با آن روبرو شویم. بنابراین باید دست از تأسف خوردن و شکایت کردن از سرنوشت و بخت بد بردایم و شروع کنیم. تمامی اینها جزئی از زندگی ما هستند. فردی موفق خواهد شد که به قول جیمی دین جهت بادبان خود را عوض کرده و با مشکلات روبرو شود و مقابله نماید.

شاید نتوانم جهت حرکت باد را تغییر دهم، اما می‌توانم بادبانم را طوری تنظیم کنم که مرا به مقصد برساند. جیمی دین
به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *